Faliyet Alanları

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Arabuluculuk, Türk Hukuk Sistemi’ne 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu’nun 22 Haziran 2012 tarihinde yürürlüğe girmesi ve birincil mevzuata ek olarak Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliğinin 26 Ocak 2013 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanmasıyla uygulanmaya başlamıştır

Arabuluculuk “sistematik yöntemler uygulayarak, görüşmek ve müzakerelerde bulunmak amacıyla tarafları bir araya getiren, onların birbirini anlamaları ve bu suretle çözümlerini kendilerinin üretmesini sağlamak için aralarında iletişim sürecinin kurulmasını gerçekleştirilen, uzmanlık eğitimi almış olan tarafsız ve bağımsız bir üçüncü kişinin katılımıyla ve ihtiyari olarak yürütülen uyuşmazlık çözüm yöntemi”dir.

Arabuluculuk özünde ihtiyari olarak bir uyuşmazlık çözüm yöntemi olmasına rağmen, ülkemizde bazı davalarda bu yol dava şartı olarak düzenlenmiş bulunmaktadır. Dava şartı olarak düzenlenen alanlarda bu yol denenmeden dava açılması halinde, açılan dava usulden reddedilecektir. Halihazırda arabuluculuk ülkemizde, İş Hukuku, Ticaret Hukuku ve Tüketici Hukuku için dava şartı olarak uygulanmaktadır.

Büromuz, arabuluculuk müessesesini aktif bir şekilde kullanmakta olup, uyuşmazlıkların kısa süre içerisinde çözülerek müvekkillerimize maksimum fayda sağlamayı amaç edinmiştir.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Büromuz bireysel ve toplu iş sözleşmelerinin hazırlanması, bu sözleşmelerin güncel gelişmeler ışığında revize edilmesi, iş sözleşmelerinin feshi ve işten çıkarma hallerinde; ihtar ve fesih bildirimi sürecinde hukuki destek sağlanması ve sürecin ilerlemesi halinde iş davaları ile ilgili hukuki danışmanlık ve destek hizmeti, arabuluculuk sürecinin başlatılması ve bu sürecin etkin bir şekilde yürütülmesi ve devamında açılacak davalarda işçilik alacaklarının tahsili, işe iade sürecinin yürütülmesi , iş kazası ve meslek hastalıklarına ilişkin davaların açılması ve sürecin yürütülmesinde hukuki destek sunmaktadır.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Hukuk büromuz, trafik kazalarına ilişkin tazminat talepleri, ölümlü/yaralamalı trafik kazası sonucu maddi-manevi tazminat davaları, hayat ve maluliyet sigortası davaları, yangın sigortası davaları, kasko ve ferdi kazalara ilişkin davalarda müvekkillerimize hukuki destek sunmaktadır.

Tüketicilerin ekonomik çıkarlarının yanı sıra sağlığını ve güvenliğini korumak adına ve yine tüketicinin zararlarını karşılamak, bunu da yasal çerçeve doğrultusunda gerçekleştirmek adına düzenlemelerde bulunan hukuk birimidir.

Tüketici Hukuku alanında sunulan hizmetler özellikle şunlardır:

• Ayıplı mal veya ayıplı hizmetlerden kaynaklanan hak ihlallerinin çözümü
• Tüketici Hakem Heyeti nezdinde yapılacak işlemler
• Tüketici ve Ticaret Mahkemelerinde görülen dava ve uyuşmazlıkların takibi
• Satıcı ve alıcı arasında yapılacak sulh görüşmeleri ve uyuşmazlığın protokol ile çözümlenmesi
• Gerekli sertifika ve belgelerin alınması
• Ürünleri kullanma kılavuzlarının hazırlanması
• Mesafeli satışlar (internet üzerinden yapılan satışlar) ile ilgili olarak altyapı ve sözleşmelerin hazırlanması
• Reklamların, Tüketici Mevzuatına ve bu konudaki yetkili kamu otoritesinin uygulamasına uygun şekilde hazırlanması için hukuki danışmanlık verilmesi.

Büromuz gayrimenkul hukuku kapsamında;​

Tapu iptali ve tescil davaları,

Muris muvazaası, mirastan mal kaçırma davaları,

Kamulaştırma davaları,

Yabancıların taşınmaz edinme sürecinde danışmanlık desteği,

Kira sözleşmelerinin hazırlanması, yürütülmesi, sonlandırılması

Ortaklığın giderilmesi davaları,

Müdahalenin meni ve el atmanın önlenmesi davaları,

İntifa, irtifak gibi ayni hakların tesisi ve terkini konuları,

Kiralayan- kiraya veren arasındaki anlaşmazlık

Konularında müvekkillerine hukuki destek sağlamaktadır.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Hukuk büromuz; anlaşmalı ve çekişmeli boşanma davalarının yürütülmesi, eşler arası anlaşmalı boşanmalarda müzakerelerin yapılması ve protokollerin hazırlanması, nafaka ve nafakanın uyarlanması davalarının takibi, mal paylaşımı ve ziynet eşyalarının iadesi davaları ile maddi ve manevi tazminat davalarının açılması konularında müvekkillerine hukuki destek sağlamaktadır.

Hukuk büromuz 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer mevzuatlarda yer alan suçlar kapsamında, soruşturma ve kovuşturma evrelerinin her aşamasında şüpheli/sanıklar için müdafilik, müşteki/katılanlar için vekillik hizmeti ile haksız tutuklama ve gözaltı işlemleri gibi koruma tedbirleri nedeniyle devlet aleyhine açılacak tazminat davalarında müvekkillerine hukuki destek sağlamaktadır.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Hukuk Büromuz idarenin kişilere karşı hukuka aykırı işlem ve eylemlerine karşı idareye gerekli başvurularda bulunma ve bu başvurulara ilişkin yasal süreçlerin takibi ile devamında idareye karşı açılacak iptal ve tam yargı davalarının takibi konusunda müvekkillerine hizmet vermektedir.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Hukuk büromuz Vergi Dairelerince tesis edilen idari işlemler hakkındaki davalar, Vergi Dairelerince tesis edilen para cezaları hakkındaki davalar ile Vergi suç ve cezaları ile ilgili davalarda müvekkillerine hukuki destek sunmaktadır.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Miras Hukuku, ölüm ya da gaiplik halinde kişiye ait mirasın kimlere hangi şartlar dahilinde intikal edeceğinin düzenlenmiş olduğu bir hukuk dalıdır. Hukuk büromuz Miras hukuku alanında aşağıda başlıcalarını saydığımız ve diğer alanlarda hizmet vermektedir.

Vasiyetname Hazırlanması,

Veraset ilamı alınması,

Vasiyetnamenin iptali,

Tenkis davası açılması,

Mirastan feragat sözleşmesi hazırlanması,

Ölünceye kadar bakma sözleşmesi,

Mirasçılık belgesinin iptali davası,

Mirasın reddi davası açılması,

Muris muvazaası davaları açılması,

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Sağlık hukuku hasta ve sağlık personelleri arasındaki ilişkiyi, yapılan müdahaleleri ve bunlardan doğan hukuki ve cezai sorumlukları, öte yandan özel hastanelerin sorumluluğundan doğan uyuşmazlıklara çözüm bulan hukuk dalıdır. Sağlık hukuku alanındaki başlıca uyuşmazlıklar şunlardır:

Hatalı tıbbi müdahale ve tedavilerden doğan (Malpraktis )tazminat davaları

Sağlık kuruluşlarına hukuki danışmanlık

Özel Hastanelerin Hukuki Sorumluluğu

Hasta ve Hekimin Hakları

Diş Hekiminin Sorumluluğu

Tıbbi Müdahaleden Doğan Hukuki ve Cezai Sorumluluk

Özel Hastanelere Kesilen İdari Para Cezaları

Sağlık Çalışanlarına Yönelik Gerçekleşen Hukuka Aykırı Eylemlerden Dolayı Ceza Davaları

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Hukuk büromuz Alacakların tahsiline yönelik olarak icra ve iflas dairelerinde ilamlı, ilamsız ve kambiyo senedine dayalı takipler ile ipotek ve rehin takipleri olmak üzere tüm takip işlemlerinin yürütülmesinde müvekkillerine hizmet vermektedir.

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk

Tazminat hukuku, genellikle hukuka aykırı eylemlerden kaynaklanan tazminat anlaşmazlıklarını konu almaktadır. Genel olarak tazminat davaları maddi ve manevi tazminat davası olarak ikiye ayrılmaktadır.

Maddi tazminat davası, ölüm sebebiyle destekten yoksun kalma, maluliyet ve işgücü kaybı gibi bedensel zararlardan kaynaklanabileceği gibi malvarlığı değerlerinin zarar görmesinden de kaynaklanabilir.

Manevi tazminat davası, haksız bir fiil veya işlem nedeniyle kişinin uğramış olduğu manevi huzursuzluk, acı ve ızdırap karşılığında bir miktar paranın ödenmesi talebiyle açılan davadır.

Maddi ve manevi tazminat davası; borçlar hukukundan kaynaklanan sözleşmenin ihlali, trafik kazası neticesinde yaralanma veya ölüm, doktor uygulama hatası (malpraktis) sonucu ölüm, iş hukukundan kaynaklanan ihbar veya kıdem tazminatı, iş kazası sonucu yaralanma veya ölüm, suç işlenmesi, boşanma davası gibi birbirinden tamamen farklı hukuki nedenlerden kaynaklanan uyuşmazlıkları çözen bir dava türüdür.

Daha Fazla Bekleme

Demirhan Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu ile İletişime Geç